Keuze-uitstapje Bakworkshop

Hallo allemaal

We hebben afgelopen zaterdag weer een leuk uitje gehad.
We moesten om half 2 verzamelen op station universiteit in Tilburg. Toen we er allemaal waren splitste onze vrijwilliger ons in verschillende auto’s om op weg te gaan naar Hilvarenbeek, om daar te gaan bakken.
We moesten er om 2 uur zijn. En dat hadden we uiteraard gered.

Wij werden hartelijk ontvangen door de mensen die daar werkte, het was een biologische boerderij met een winkel erbij. We werden doorgestuurd naar achteren. Daar hebben we de kok ontmoet, een hele aardige man.
We kregen allemaal iets te drinken en er werd uitgelegd wat er zou gaan gebeuren.

Daarna maakte onze kok groepjes van twee en kregen we per twee tal een kom met daarin bakpoeder en een A-vier met het recept erop. Iedereen moest brooddeeg maken, daarna konden we kiezen uit een aantal recepten: quiche, pizza, kaneel-suiker brood, chocolade brood en pesto brood.

Toen iedereen gekozen had, hebben we een start gemaakt om het te gaan maken. Een paar van ons moesten wachten op het rijzen van het deeg. Het weer was wel aangenaam dus die gingen lekker buiten zitten.
Helaas moesten een paar van ons heel lang wachten tot dat het deeg gerezen was. Daarna konden we aan de slag: twee maakten quiche, twee anderen maakten pizza, nog twee anderen maakten kaneel-suiker brood, een van ons maakte chocolade brood en de laatste maakte pesto brood.

Toen we allemaal klaar waren hebben we de quiches en de pizza’s met zijn alle lekker op mogen eten, dat was om half 6. We hebben de broodjes en wat over was mee naar huis gekregen.
Om 6 uur sloten we af en we hebben de kok hartelijk bedankt, want hij was super aardig en super behulpzaam. Vervolgens zijn we in de auto’s gestapt en naar huis gegaan.

Kort om het was super leuk.

Geschreven door Jeffrey, deelnemer groep 2